Faruri (şi) mai inteligente marca BMW

Autor: Andrei Nan 01 iun. 2011 Știri auto

Riscul ca un pieton să fie rănit grav sau fatal pe timp de
noapte sau la apus este de patru ori mai mare decât în timpul
zilei. Asta deoarece accidente grave din timpul nopţiii au ca
principală cauză recunoaşterea târzie a animalelor sau persoanelor
aflate pe carosabil. „BMW Dynamic Light Spot” este o nouă funcţie a
farurilor BMW care va fi oferită standard maşinilor care vor fi
echipate cu Night Vision. Această nouă funcţie va concentra fluxul
de lumină al farurilor pe silueta unei persoane sau chiar a unui
animal, ajuntând şoferul să o observe şi să acţioneze în
consecinţă.

Farurile convenţionale îi permit unui şofer o vizibilitate cuprinsă
între 50 şi 85 de metri iar acest lucru nu înseamnă neapărat că
acesta va vedea cu siguranţă siluetele din această rază de
vizibilitate. Mai mult, testele au dovedit faptul că la apus, un
şofer poate să recunoască o siluetă umană de la doar 29 de metri.
Astfel, viteza maşinii ar trebui să fie foarte mică pentru ca
şoferul să poată reacţiona la timp, pentru că la 80 km/h sunt
necesari aproximativ 63 de metri pentru a opri.

Cine vede mai devreme, reacţionează mai repede şi astfel lumina
proiectată de noua funcţie a farurilor de la BMW va ajuta la
câştigarea de timp preţios pentru reacţiile şoferului. „Dynamic
Light Spot” va folosi senzorii în infraroşu ai sistemului Night
Vision şi dacă detectează o siluetă de animal sau persoană într-o
rază de 100 metri în faţa maşinii va proiecta spre această o rază
puternică de lumină care va atenţiona şoferul. În timpul testelor
din perioada de dezvoltare a acestui sistem, pe drumurile publice,
a rezultat o medie de un obiect periculos de pe carosabil iluminat
în fiecare oră de „Dynamic Light Spot”. Luminile speciale pentru
acest sistem sunt LED-uri foarte puternice şi sunt montate în locul
farurilor de ceaţă astfel că „Dynamic Light Spot” nu necesită
echiparea maşinii cu faruri full-LED.

Un alt sistem nou de la BMW este „Glare-free high beam assistant”.
Acest sistem va fi o completare a asistentului de fază lungă care
deja poate fi montat pe modelele BMW ce se comercializează acum.
După cum bine ştiţi deja, acesta porneşte sau opreşte automat faza
lungă dacă drumul este liber sau dacă detectează faruri sau stopuri
din sens opus sau de pe sensul de rulare al maşinii.

BMW nu a anunţat când şi cum va fi oferit „Glare-free high beam
assistant” dar acesta va folosi senzorii amplasaţi în spatele
oglinzii retrovizoare central. Oprirea automată a fazei lungi nu se
va mai efectua ca până acum. Această nouă funcţie a farurilor
inteligente va recunoaşte poziţia maşinilor care vin din sens opus
şi va „masca” faza lungă în dreptul lor până ce maşina trece prin
dreptul autovehiculului respectiv. Desigur, asitentul de fază lungă
o va opri dacă maşina în care vă aflaţi ajunge din urmă o maşină de
pe sensul de drum pe care vă aflaţi. „Glare-free high beam
assistant” este capabil să recunoască maşini, camioane, motociclete
şi chiar biciclişti. Aceştia vor fi feriţi de faza lungă fără a fi
orbiţi şi foarte important fără ca şoferul maşinii echipate cu
acest sistem să fie privat total de beneficiile rulării cu faza
lungă în zone în care iluminarea stradală lipseşte cu
desăvârşire.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide